Inspirujący styl - Prosto z Londynu
ExCel London w dokach londyńskich, które każdego dnia biorą udział w pracy przemysłowych gigantów, patrzy na transporty, przeładunki, dźwigi – monumentalne w dzień, magiczne nocą.
ExCel London to miejsce, w którym każdego roku dynamicznie prezentuje się ogromny przemysł fryzjerski podczas Salon International. Tysiące ludzi przyjeżdża tu po naukę i inspiracje, dziesiątki firm prezentuje swoje produkty, goście z całego świata żądni nowych wrażeń i emocji związanych z odkrywaniem niespodzianek fryzjerskiej mody przechodzą od jednej sceny do drugiej i kolejnej… spotykają mistrzów ze wszystkich kontynentów.
12-14 października 2013 r. przemieszany wielotysięczny tłum ludzi zafascynowanych fryzjerstwem wchodził trzema obszernymi wejściami, wewnątrz potężnego kompleksu wystawienniczego. Nad każdym wejściem górowały olbrzymie zdjęcia ukazujące nowe trendy od Tony&Guy, pobudzając zaciekawienie i wyobraźnię wchodzących.
Podczas Salon International 2013 spotkało się około 200 firm, biorąc udział w spektaklu włosów. Wystawcy reprezentowali szeroki i zróżnicowany mix firm przedsiębiorczych w rozwoju międzynarodowych marek fryzjerskich, które stały się gospodarzami wielu pokazów czy edukacyjnych prezentacji.
Zwiedzający kupowali towary i usługi, korzystali z prezentacji, ofert i zniżek. Cieszyli się z możliwości wypróbowania i obejrzenia innowacyjnych, nowych produktów – do stylizacji, koloryzacji, ale też narzędzi, aparatów, akcesoriów i wielu innych.
W tegorocznym The Hair Show (HJ) atrakcją byli styliści reprezentujący BaByliss PRO, Cloud 9, Denman International, Diva Professional Styling, Sassoon Academy, ghd, HABIA, HJ, Kerastraight, Osmo, Paul Mitchell, TIGI, TONI&GUY, Wahl UK, Philip Bell dla Ishoka (2013, 2012). Startowali w konkursie British Hairdressing Awards 2013. Wydarzenie HJ’s British Hairdressing Awards Gallery sponsorowała Schwarzkopf Professional. Po raz pierwszy kolekcje z BHA zostały udostępnione publiczności.
Dokładnie ułożono harmonogram występów technicznych i pokazów, przygotowanych przez najbardziej kreatywne, wpływowe i cenione nazwiska oraz marki w branży, jak Patrick Cameron, Paul Mitchell, Philip Kingsley, Richard Couture Styling Ward czy Sassoon Academy.
Na scenie HJ pokazywano programy przez cały weekend, za szczególnym naciskiem na męskie fryzjerstwo. Tutaj skoncentrowano się na męskich trendach fryzur, technikach pracy i produktach do włosów dla mężczyzn. Organizatorzy pokazów zapraszali gości do odwiedzenia strony www.hji.co.uk w celu uzyskania kolejnych informacji uzupełniających sceniczne aranżacje instruktorów.
Akin Konizi - 1 miejsce w BHA, z modelkami (u góry); Wszyscy zwycięzcy BHA (u dołu)
Jak co roku wręczono nagrody zwycięzcom konkursu o najlepszego fryzjera (British Hairdressing Awards BHA), a fryzury i zdjęcia pokazywano we Fryzjerskiej Galerii Brytyjskiej – miejscu inspiracji pracami finalistów 2013-go roku, nagrodzonych przez Schwarzkopf Professional.
Spektrum nowych wystawców było ekscytujące. Styliści i ludzie związani z branżą fryzjerską przyjechali do Londynu ze wszystkich kontynentów. Salon International to idealne miejsce na spotkanie znanych nam wszystkim kreatorów i ich nowych kolekcji, to czas obcowania z mistrzowskim poziomem. Ale jest to też miejsce, gdzie podziwia się świetne starty nowicjuszy i nowe pomysłowe rozwiązania. W Londynie spotkali się również właściciele salonów fryzjerskich, menadżerowie, przyszli fryzjerzy i modele.
Salon International 2013 zaoferował gościom najnowszą modę fryzjerską w dużych i małych pokazach. Część pokazów udostępniono szerokiej publiczności. Zamknięte spotkania odbywały się w trzech blokach: Salon Live, Salon Seminars, Business extra.
Salon Live
Pokazy przygotowane przez gwiazdy światowego fryzjerstwa. Występy herosów nowych idei w najnowszych kolekcjach, dające inspiracje i wyznaczające trendy mody fryzjerskiej na nadchodzący rok. Członkowie najlepszych światowych grup artystycznych dzielili się szczegółowymi prezentacjami stylów na przyszłe sezony, pomysłami i spostrzeżeniami. Opowiadali o genezie swoich kolekcji.
Sassoon Academy
Najwyższe standardy doskonałości technicznej i kreatywności. Sassoon jest pionierem nowoczesnej metody Hair Design, która ewoluuje i rozwija się, inspirując niezliczone rzesze fryzjerów na całym świecie. "W tym sezonie podczas pokazów będziemy odkrywać unikalne kody naszego domu", mówi Mark Hayes, Międzynarodowy Dyrektor Kreatywny Sassoon Academy. "Będziemy inspirować i prowokować, demonstrując formę i technikę koloru w otaczającym stylowym krajobrazie fryzur."
Prezentacje obejmowały pełen wygląd zgodnie z ideami i inspiracjami najnowszych kolekcji.
Patrick Cameron
Kolekcję Patricka Camerona na 2014 zainspirowały redakcje i media. „Fryzury redakcyjne i medialne inspirują fryzjerów na całym świecie. Czułem, że tworzenie kolekcji bazującej na tym koncepcie (z wykorzystaniem technik pracy przy czesaniu takich fryzur – od redakcji) będzie ekscytujące i korzystne dla szerokiej publiczności.” Pokaz prezentował najnowsze fryzury i podaje perfekcyjne połączenie dokładnej edukacji krok-po-kroku z mocą glamour i silnym efektem wizualnym
Podczas edukacyjnego pokazu krok po kroku Patrick zademonstrował fryzury glamour, które wywarły mocny wpływ wizualny, szczególnie na pasjonatów stylizacji. Pokazywał jak tworzyć objętość na włosach, których jest zbyt mało, jak uzupełniać niedostatki w gotowym koku, bez używania tresek. Chciałoby się powiedzieć – tak proste, że aż genialne.
Toni&Guy
Obchodząc w 2013 roku 50-te urodziny Fryzjerskiej Mody i Spuścizny, TONI & GUY zaprezentowali nową edukacyjną kolekcję 50/50. Eklektyczna mieszanka inspirujących technik strzyżenia i koloryzacji przypominających o przeszłości, jednak z modą wykraczającą do przodu, czego można było oczekiwać od oficjalnych sponsorów London Fashion Week. To, plus prezentacje wspaniałej pracy redakcyjnej prosto z wybiegu (widzianej na każdym kroku podczas Salon International – od redakcji) i fryzur Avant Garde stworzonych przez wielokrotnie nagradzany zespół spowodowało, że show TONI&GUY był i zabawny, i edukacyjny, i "nie do przegapienia" dla każdego gościa tego Międzynarodowego Salonu.
TIGI inspirational youth
TIGI Inspirująca Młodzież działa już ósmy rok. Grupa wzrosła z chęci tworzenia imponujących i unikalnych szkoleń. Pierwotna koncepcja pochodzi z mocnej filozofii Anthony’ego Mascolo – dzielenia się pomysłami, informacjami i pragnieniami, aby dać szansę wszystkim wschodzącym fryzjerskim gwiazdom. Grupa TIGI Inspirująca Młodzież tworzy jedne z najbardziej szanowanych i ulubionych programów szkoleniowych dla młodzieży. Skupiają się na budowaniu zespołu, na rozszerzeniu wiedzy, rozwoju twórczej prezentacji i umiejętności. Młodzi korzystają ze współpracy ze starszymi członkami prestiżowego zespołu kreatywnego TIGI, którzy są ich mentorami.
Podczas Salon Live TIGI zaprezentowało inspirujący Show Youth.
Salon Seminars
SALON SEMINARS to okazja, żeby uczestniczyć w wykładach członków jednych z najznamienitszych na świecie zespołów artystycznych, dowiedzieć się o szczegółowej pracy kreatora-fryzjera, o pielęgnacji skóry głowy i trichologii. Seminaria prowadzili:
MAHOGANY
Kreatywny zespół Mahogany zaprezentował szczegółowo kolekcję na 2014 Wiosna/ Lato. Pokaz na żywo ze strzyżeniem i farbowaniem modeli od początku do końca tak, żeby publiczność mogła z detalami obserwować techniki. Międzynarodowy Dyrektor Kreatywny Colin Greaney mówił o kreatywności zespołu, nowatorskiej pracy. Tai Walker, główny kolorysta (Head of Colour) w Mahogany uważa, że kolekcja ma dodatkowy wymiar kolorystyczny dzięki palecie Schwarzkopf Igora, która pozwoliła na tworzenie niesamowitych efektów."
SACO
W 2013 r. Saco powrócił do Salon International z nową dynamiczną kolekcją. Międzynarodowy kreatywny zespół kierowany przez Richarda Ashfortha zaprezentował techniczne, precyzyjne strzyżenia i koloryzacje wykonywane na modelach.
PHILIP KINGSLEY Trichology Taster
Philip Kingsley Trichology Taster to autorytet od włosów i zdrowia skóry głowy. Jego dyrektor kliniczny – Glenn Lyons ma 45 lat doświadczenia i jest prawdziwym ekspertem nauki o włosach.
Podczas wykładu wyjaśniał naukowo najczęstsze przyczyny utraty włosów i stan skóry głowy.
Ostatnio wsparł działania Macmillan Cancer, broszurę na temat radzenia sobie z utratą włosów.
Business Extra
Wykłady dotyczące spraw biznesu, marketingu i logistyki salonu fryzjerskiego cieszyły się zainteresowaniem wśród właścicieli salonów, menedżerów i tych, którym zależy poprawie własnego biznesu. Wystąpili między innymi:
DARREN & JACKIE AMBROSE Staff Motivation – rozruszali salony w Pinner, Middlesex, które dzięki ich pomocy zdobyły Świętego Grala każdego właściciela firmy - szczęśliwy, wierny i oddany personel. Słuchacze poznali historie i doświadczenia, dostali wskazówki i porady – jak można zachować pracowników, utrzymując ich motywację i kreatywność.
MARK WOOLLEY Creating a Successful Brand – Mark Woolley wielokrotnie nagradzany fryzjer, dyrektor kreatywny i przedsiębiorca – przekazywał cenne spostrzeżenia i wiadomości o budowaniu marki, utrzymaniu twórczej atmosfery w swoim salonie i o wytyczaniu drogi dla swojego zespołu i dla klientów.
Mark Woolley podczas wykładu
STEPHEN GRESTY Emotional Intelligence – środowisko salonu to szczególne miejsce, pełne kreatywności, stylu i emocji. Stephen Gresty z ROI Ltd tłumaczył "co, jak i dlaczego" można skorzystać na zależności między rozwojem personelu a wzrostem rentowności biznesu.
Reasumując podczas Salon International 2013 podziwialiśmy pracę z włosami każdej długości – prostymi, falującymi, kręconymi i kędzierzawymi. Prezentowane linie były klasyczne i awangardowe, ale wszystkie do noszenia dla klientów salonów fryzjerskich.
Czasami prezentowano typowo pokazowe fryzury.
Wśród kolorów włosów przewijały się jasne blondy złote, popielate i platynowe, ciemniejsze blondy srebrzysto-popielate, brązy złote, miodowe, matowe lub z miedzianymi błyskami. W kręconych włosach gubił się rudy kolor w odcieniu marchewki, a połączenie różu i bieli na długich i średnich włosach okazało się bardzo na czasie.
Formy fryzur były bardzo różne – ale wszystkie mocno przyciągające uwagę. Fryzury z charakterem – mocne, zdecydowane, kobiece i unisex.
W męskich fryzurach panowała mniejsza dowolność. Większość podgolona z boków i z tyłu, z dłuższymi lub krótszymi przodami, z grzywkami bez lub z asymetrią. Ale zawsze świetnie ułożone, bez typowej swobody włosów czesanych wiatrem. Stylizacja była widoczna na każdym kroku.
Trenerzy na dużych i małych scenach wykonywali przyspieszone wersje fryzur na włosach uprzednio przygotowanych wyjaśniając wszelkie etapy tworzenia poszczególnych fryzur albo na oczach widzów robili fryzurę od początku do końca – szczegółowo opisując każdy krok, w sposób bardzo techniczny i praktyczny.
Salon International to również ciekawostki technologiczne, klasyczne i nowatorskie techniki pracy wykorzystywane podczas tworzenia fryzur, nowe pomysły upinania i czesania włosów, ciekawe i zaskakujące zestawienia kolorystyczne czy formy rzeźbione przy pomocy nowoczesnych narzędzi i aparatów fryzjerskich oraz profesjonalnych produktów do włosów.
Wszystko, co tu widzieliśmy było dopracowane i eleganckie, bez względu na style czy stylizacje.
Na kilku dużych scenach cały czas odbywały się pokazy znanych kreatorów i grup fryzjerskich.
Zbyt wiele działo się, żeby móc wszystko obejrzeć. Dlatego to, co zatrzymane w kadrze można spokojnie prześledzić, do czego serdecznie zapraszam. Styliści, fryzjerskie zespoły artystyczne, znane szkoły – światowe marki uznane w branży, traktowane jako wyznaczniki kierunków w rozwijającym się fryzjerstwie witają Was w podróży po świecie trendów i pomysłów :). A są wśród nich:
Sassoon Academy
Patrick Cameron
Tony & Guy
Tony Rizzo
TIGI
Denmann
Mahogany
Mark Wooley
Saco
HJ
Rush
Paul Mitchell
Philip Kingsley
Richard Couture Styling Ward
Precyzyjna praca stylistów dawała fantastyczne efekty, które publiczność z Europy, Ameryki, Rosji, Azji, Australii i Afryki nagradzała głośnymi brawami. Nic dziwnego – obserwowanie ich pracy to była czysta przyjemność i prawdziwa inspiracja dla każdego fryzjera.
Tekst: Zuzanna Sumirska w oparciu o materiały prasowe Salon International
Zdjęcia: Zuzanna Sumirska, Alison Jameson Consultants
Tym, którzy zapomnieli przypominamy. Korzystajcie ze strony indywidualnie. Treści ze strony nie wprowadzamy dalej do sieci internetu ani na inne pola eksploatacji bez zgody ich właścicieli. Publikacje, zdjęcia, rysunki mają swoich właścicieli, którzy je zrobili, narysowali, napisali i zastrzegli sobie do nich prawa. W razie czego piszcie - pomożemy jeśli coś Was zainteresuje.